15 april 1915

62e brief
Mijn lieve Emma,

Ik heb gisteravond je brief van 8 april ontvangen die je me schreef vanuit Orges. Vanochtend heb ik die van de 9e ontvangen. Ik denk dat er één verdwenen moet zijn, want sinds die ene waarbij je foto zat, had ik er geen meer ontvangen. Er waren er twee of drie niet genummerd en daardoor kon ik het niet controleren. Tenzij je de 6e en 7e niet geschreven hebt. Misschien is dat het geval.
Op je briefkaart van de 9e, zeg je dat je al lang niks ontvangen hebt, dat verbaast me, want ik heb je bijna elke dag geschreven. Er zijn veel families die klagen dat de brieven niet aankomen. Ik hoop dat je ze over een paar dagen zult ontvangen. Het ontmoedigt me te weten dat je geen nieuws van mij hebt. Wat zul je ernaar verlangen, jij ook.
Ik heb een brief ontvangen van Jean Lodie, hij maakt het goed.
Ik maak het goed dankzij God en ik hoop voor jullie hetzelfde. Vandaag hebben we het niet zo slecht, het is minder koud en we hebben goed geslapen, nu we ons wat verder naar achteren bevinden. Ik begon moe te worden, we waren 3 dagen gebleven vrijwel zonder te slapen. Ik laat je weer voor vandaag. Als je Vignal schrijft, zeg hem dat ik er aan gedacht heb hem te schrijven, maar het ontbreekt me aan tijd om veel te schrijven.

Ik stuur je veel knuffels en kussen. Omhels Georges en je ouders.

Je Reymond.